Journal of Athletic Training
איזה תומך קרסול הכי מתאים לכדורגל, כדורעף וריצה
0:00 02:26

סקר שנערך על ידי צוות החוקרים בראשות קספר יינסן, ופורסם במאמר ב "Journal of Athletic Training", מנסה לעשות סדר בעניין הזה.

 

אחוז הנקעים בקרסול ברוב ענפי הספורט מאוד גבוה יחסית. תומכי קרסול חשובים מאוד לפעילות ספורטיבית, ואמורים למנוע או להפחית את הנזק, אבל עדיין לא מספיק ספורטאים ואנשי מקצוע משתמשים בתומכי קרסול בשימוש נרחב. זו הסיבה לעריכת הסקר הזה שהמטרה שלו היא לבחון שלושה סוגי תומכים בשלושה ענפי פעילות ספורטיבית לשעות הפנאי - כדורגל, כדורעף וריצה. ששת המדדים שנבחנו הם - נוחות התפעול, איכות, נוחות שימוש, רמת הפרעה לפעילות, יציבות ושביעות רצון כללית מכל תומך. במקביל ייבחן הרצון של כל משתתף לקנות את אחד התומכים אחרי שניסה אותם. הנשאלים הם גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה. 29 בענף הכדורגל, 26 בכדורעף ו 31 בריצה. במשך חודשיים החוקרים בחנו שלושה סוגים של תומכי קרסול: תומך קומפרסיבי בצורת הספרה 8, תומך מבוסס שרוכים ותומך וולקרו חצי גמיש.

 

שלושת סוגי התומכים קיבלו ציון גבוה מרוב האנשים במדדי נוחות התפעול והאיכות. מצד שני - הדעות היו חלוקות לגבי רמת ההפרעה לפעילות, יציבות ושביעות הרצון הכללית מכל תומך, ולא נראה שרוב האנשים התלהבו לקנות את האביזרים.

 

המסקנות שהגיעו אליהם החוקרים הן - ששחקני כדורגל העדיפו את התומך הקומפרסיבי על פני האלטרנטיבות, כי הוא היה הכי נוח, והוא באמת קיבל את הציון הכי גבוה בנוחות, רמת ההפרעה, שביעות רצון כללית ואפשרות קנייה. גם הקבוצה של הרצים העדיפו את התומך הקומפרסיבי. שחקני כדורעף העדיפו את התומך מבוסס השרוכים שקיבל ציון גבוה בעמידות, שביעות רצון כללית ומידת הנכונות לקנות את האביזר.

לסיכום - רק דרך מדידה והבנה של פקטורים סובייקטיביים, יהיה אפשר לשנות התנהגות שתשפיע על שימוש נרחב יותר בתומכי קרסול. החוקרים מאמינים ששינוי ההתנהגות הזה יגרום להפחתת הנקעים בענפי הספורט השונים.