Newsweek
מה התזמון הנכון לפעילות גופנית במהלך היממה?
0:00 02:36

ברור שיש לפעילות גופנית הרבה יתרונות: ירידה במשקל, שיפור מצב הרוח, שיפור המדדים הפיזיולוגיים, פתיחת אפשרויות חברתיות ועוד. אבל יכול להיות שיש זמן שהוא מתאים יותר לעשות את הפעילות. במגזין ניוזוויק פרסמו לאחרונה מאמר שמביא את כל הזוויות האקדמאיות העדכניות על העניין.

לפני כמה שנים הגיעו למסקנה חוקרים שהשעה האידיאלית לפעילות היא 7 בבוקר. כשהם בדקו אוכלוסייה שמתאמנת בעקביות בשעה הזאת הם זיהו כמה יתרונות:

לחץ הדם שלהם ירד ב-10 אחוז בממוצע, והוא נשאר נמוך לאורך כל היום. לחץ הדם ירד ב-25 אחוז במהלך הלילה. אנשים אלה ישנו בממוצע יותר מהאוכלוסייה הממוצעת.

אתר הבריאות גרייטיסט (GREATIST) מצא עוד יתרון בפעילות גופנית בשעות המוקדמות שקשור למשקל ותזונה. האתר פרסם מאמר שבו הוא קבע שפעילות על בטן ריקה בבוקר שורפת 20 אחוז יותר שומן מפעילות בשעות אחרות ביממה. עוד אתר הראה קשר בין פעילות בשעה מוקדמת לדיכוי תיאבון.

אבל חשוב לזכור, רוב המאמרים בנושא מדברים על השפעה מדכאת תיאבון שיש לפעילות גופנית על הגוף שלנו באופן כללי, לכל אורך היממה.

מצד שני, יש טענות הפוכות. המגזין סלף (SELF) פרסם מאמר שלפיו אנשים שבוחרים להתאמן בשעות הלילה יכולים להתאמן יותר זמן ובעצימות יותר גדולה. באותו מאמר נטען שיש הבדל בין משכימי קום לכאלה שאוהבים לישון עד מאוחר. המשכימים מגיעים לשיא היכולת הגופנית כמה שעות אחרי שקמו לעומת אלה שקמים מאוחר, שלוקח להם כ-11 שעות עד שהם מגיעים לשיא שלהם.

ויש עוד מרכיבים שצריך לקחת בחשבון, כמו פעילות השריר למשל:

המאמר קובע שכדאי לבצע אימוני התנגדות דווקא בלילה, כשרמות הטוסטסטורון, הורמון שמסייע לבניית שריר, גבוהות. ובכלל הפעילות השרירית נמצאת בשיאה בלילה.

אז מה הזמן הנכון?

התשובה לשאלה הזאת היא פשוטה. כל זמן שיגרום לנו לצאת לחדר הכושר, לשביל ההליכה או לפארק, אם זה בבוקר, בלילה, בחושך או באור, הוא זמן טוב. כי בסופו של דבר, המתנה הכי גדולה שאנחנו יכולים לתת לגוף שלנו היא לעשות פעילות גופנית על בסיס קבוע.

אז צאו להתאמן!