Everest
חד-אסף תעשיות
0:00 03:25

כרטיס ביקור

חברת חד-אסף היא בין החברות המובילות בישראל בתחום של ייצור פלדה לחיזוק בטון. המוצרים של החברה משמשים לתעשיות הבנייה והתשתיות, הביטחון והחקלאות. חד-אסף הוקמה ב-1947 והתחילה את הדרך עם מפעל קטן לייצור מסמרים בחצר בית פרטי בקריית אתא.

במהלך השנים הרחיבה החברה את הפעילות תוך גיוון של קו המוצרים ורכישת חברות וקווי ייצור משלימים. כיום, החברה מפעילה מפעלים לייצור ועיבוד ברזל לבניין בעכו ובקרית גת ומפעל לייצור חוטי נחושת ואלומיניום ליישומים של חשמל ובקרה בנתיבות, ובנוסף אליהם גם מפעל לייצור כבלי הרמה ברומניה.

סטטוס בורסאי

חד-אסף נסחרת בבורסה בתל אביב מאז שנת 1992. נכון לחודש נובמבר 2019, היא נסחרת בשווי של כ-160 מיליון ש"ח ומייצרת הכנסות בקצב של כ-1.4 מיליארד ש"ח בשנה.

בעל השליטה בחברה הוא אברהם רמי שני, שהחל להפעיל את העסק המשפחתי כבר בשנת 1967. ב-1978 רכש שני את חברת "רשתות המפרץ", שנקלעה לפני כן לקשיים, והפך את החברה למה שאנחנו מכירים היום. שני מחזיק בכ-82% ממניות החברה, אחרי שבחודש אוקטובר 2019 רכש כ-7% מהמניות מחברת הביטוח מגדל.

אסף, בנו של שני, התחיל לעבוד במפעל כנער, במהלך חודשי הקיץ. אחרי שסיים לימודי הנדסת מכונות בטכניון בהצטיינות, חזר לעבוד בחברה ובהמשך מונה לתפקיד מנהל מפעל הפלדה. חצי שנה אחרי שאסף התחיל לנהל את מפעל הפלדה, הוא נפצע אנושות בתאונת עבודה ונפטר. כחודשיים אחרי התאונה שונה שם החברה לחד־אסף תעשיות, לבקשתו של שני.

כיום, החברה והחברות הבנות שלה מעסיקות מעל 1,000 עובדים ועוסקות בעיקר בייצור, עיבוד ומסחר של מוצרי פלדה לזיון בטון. בין המוצרים של החברה אפשר למצוא ברזל ורשתות לבניין, ברזל גולמי וברזל מעובד, רשתות ברזל לתעשיית הבנייה, מוצרים מוגמרים כמו קורות, כלונסאות, עמודים, רשתות מרותכות ועוד מגוון רחב של מוצרים. רשתות הברזל של חד-אסף משמשות בדרך כלל לחיזוק קירות וגגות ולזיון בטון והן בין המוצרים המובילים של החברה.

קבוצת חד-אסף, מתגאה בהקפדה על עבודה לפי הסטנדרטים המחמירים ביותר של התקנות הבינלאומיות לייצור סביבת עבודה נקייה מזיהומים וגם בייצור ושימוש בחומרים ומוצרים ידידותיים לסביבה. בין השירותים שמספקת בחברה אפשר למצוא גם שירותי רכישה ופינוי פסולת מתכת, שמאפשרים לחברה לתרום לסביבת עבודה בטוחה ונקייה.

הסקירה אינה מהווה ייעוץ השקעות ואינה מהווה הזמנה לרכישת או מכירת ניירות ערך ונכסים פיננסים. אין לראות בסקירה משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בה או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים.