Decanter
המדריך האולטימטיבי לשילוב גבינות ויין
0:00 02:24

השילוב בין יין לגבינה יכול להיות מעדן. אבל אילו יינות מתאימים לאילו גבינות? מה עדיף? לבחור את הגבינה לפי היין או את היין לפי הגבינה? טינה ג'ילי מארחת את מאסטר היין ג'רארד באסט, והשניים מסבירים בצורה פשוטה איך לשלב בין גבינות ליין כדי ליצור חוויית טעמים ייחודית!

באסט מציע כלל אצבע מאוד פשוט וקל ליישום – לפני הכל - תחליטו אם אתם רוצים להעניק את התפקיד הראשי ליין או לגבינה. הם הגבינה מובילה, כדאי לבחור יין פחות דומיננטי שמשתלב יפה כמו "מוזיקת רקע" נעימה. ואם הכל סובב סביב היין, נסו ללכת על גבינות פחות שמנות עם טעמים יותר פרשים וקלילים.

בואו נהיה קצת יותר ספציפיים - גבינות רכות כמו ברי וקממבר, הן גבינות בעלי נוכחות מאוד מרשימה. הן שמנות ועם טעם עשיר. גבינות כאלה כדאי לשלב עם יינות בעלי חומציות טובה כמו שמפניה ובוז'ולה, שמאזנים את הטעם לעומת יינות כבדים בעלי טעם עשיר.

אמנטל וצ'דר למשל, הן גבינות קשות, והן יתאימו ליינות לבנים יבשים או יינות אדומים בעלי גוף קל עד בינוני. באסט טוען שהשילוב של יינות כאלה עם המרקם של הגבינות הקשות, יעשה עבודה מצוינת.

אם אתם בעניין של גבינות כחולות כמו גורגונזולה, תמצאו שהשילוב שלהן עם יינות מתוקים יהיה בחירה מצוינת. הניגוד בין הטעם המלוח של הגבינות הכחולות, לבין המתיקות של היין, יוצרת חגיגת טעמים מעניינת בפה. לגבינות עיזים או כבשים, מומלץ להתאים יין מרענן עם חומציות תוססת כמו יין סנסר (Sancerre), שהוא יין לבן קל.

עם כל הכבוד לתכנון הזה, לפעמים סתם מתחשק לנו ליהנות מיין וגבינה בלי לשבור את הראש יותר מדי.
קניתם כמה סוגי גבינות ובא לכם יין טוב? באסט אומר שיינות מבוצרים כמו טוני פורט (Tawny Port), שהוא סוג של יין פורטוגזי, שיתאים לכל סוג של גבינה, בגלל שמצד אחד, הטעם שלו לא עדין מדי ומצד שני, גם לא גונב את ההצגה.

אם יבוא לכם להעמיק יותר, תמצאו במאמר המלא שילובים מדויקים יותר, שישפרו את כל החוויה הקולינרית שלכם! לחיים :)