בלוג מכבי
יש חיה כזאת: המדריך השלם למשלוח מנות טעים ובריא
0:00 02:09

המצוות בפורים הן לצחוק, לרקוד ולשמוח, אבל משלוחי המנות עם שפע הסוכר הופכים את החג הזה ללא ידידותי לבריאות. השנה ננסה לשלב חשיבה על הבריאות ביחד עם מיכל סוקמן, דיאטנית קלינית במכון סוכרת השלום, מכבי שירותי בריאות.


אז איך עושים את זה?


● הוסיפו פירות: פירות טריים ויבשים הם הממתקים של הטבע. הם צבעוניים, עסיסיים ומכילים כמות נהדרת של ויטמינים ומינרלים. שלבו אותם במשלוחי המנות ותראו איך המשלוח הופך לצבעוני ומרשים.


● קנו פחות ואפו יותר:
כל דבר שתאפו כמו אוזני המן או עוגות בחושות יתקבל ביותר הערכה, וככה תוכלו לוודא שאתם נותנים משהו איכותי יותר. נסו לשלב במתכון שמנים מהצומח כמו: שמן קנולה במקום חמאה, מעט קמח מלא במקום קמח לבן, והפחיתו ברבע את כמות הסוכר מהמתכון המקורי.


● תוסיפו אגוזים ושקדים למשלוח מנות: בתזונה הים תיכונית אגוזים הם חלק בלתי נפרד מהתפריט היומי: 30 גרם אגוזים ביום עוזרים מאוד לאיזון שומני הדם ולהאטת מחלות הלב. האגוזים עשירים בשומן איכותי ובחלבון ותורמים מאוד לתחושת השובע.


● רעיונות נוספים למשלוחים שהם לאו דווקא ממתקים: ערכת קפה המכילה קפסולות, קפה איכותי עם ספל יפה, מגוון תיונים, סלסלת תבלינים מיוחדים, ערכה להכנת סושי, ערכת מתבלים כמו ממרח זיתים, פסטו או עגבניות מיובשות יהיו שימושיים והרבה יותר בריאים.


● אל תשמרו ממתקים בבית: מחקרים מראים שכאשר שומרים בבית אוכל פחות בריא כמו ממתקים וחטיפים - נאכל ממנו יותר. בגלל זה מומלץ שלא לאחסן סוכריות עשירות בסוכר, חטיפים מלוחים וצבעי מאכל.


● השקיעו באריזה: הממתקים והאוכל נגמרים מהר, אבל קופסה יפה, כוס או צלחת יהפכו למזכרת, וככה גם נהפוך את המשלוח לידידותי יותר לסביבה.


● טיפ למשלוחי מנות למבוגרים: כשמכינים משלוח למבוגרים, אפשר לשקול תוספת משקה אלכוהולי במקום החטיפים. מחקרים מראים לנו ששתייה מתונה ומבוקרת של יין אדום או לבן יכולה לסייע במניעת מחלות לב, סוכרת וכו'.


במאמר המלא בבלוג של מכבי תוכלו למצוא מתכון להכנת אוזני המן ללא סוכר וחמאה - חג שמח!