Backlinko
ניתחנו 912 מיליון בלוג-פוסטים וזה מה שלמדנו על Content Marketing
0:00 02:49

מומחה ה-SEO - בריאן דין והצוות שלו, רצו להבין טוב יותר את ה-Content Marketing כפי שהוא היום. בשביל לצלוח את המשימה, הם ניתחו 912 מיליון (!!!) בלוג-פוסטים ושרדו כדי לספר.

במאמר, דין והצוות מתרגמים את התובנות לרשימה פשוטה והכי ישימה שיכולה להיות.

 

אחת השאלות הכי מסקרנות היא מה האורך האופטימלי של תוכן. לאורך של התכנים יש השפעה עצומה בכל מה שקשור לקבלת קישורים וגם לשיתופים בסושיאל מדיה.


עדיין לא ברור לגמרי למה גוגל כל כך אוהבת תכנים ארוכים, אבל בשורה התחתונה, לפי הדאטה שנאסף, תכנים שהיו בהם יותר מ-3,000 מילים קיבלו 77.2% יותר קישורים מפנים מתכנים שקצרים מ-1,000 מילים. במילים אחרות - אם אתם רוצים שהתוכן שלכם יקודם בתוצאות החיפוש - תחפרו.

ואם נתייחס רגע לסושיאל מדיה - נמצא שהאורך האידיאלי לפוסט הוא בין 1,000 ל-2,000 מילים. בטווח הזה, התכנים הצליחו לייצר יותר שיתופים בפייסבוק, טוויטר, פינטרסט ובשאר הרשתות.

 

עוד נתון מעניין הוא שכותרות ארוכות נותנות תוצאות טובות יותר מאשר כותרות קצרות. ליתר דיוק - כותרות שיש בהן 14 עד 17 מילים. תכנים עם כותרות ארוכות שותפו יותר ברחבי הסושיאל.

אולי מדובר בדור המשך של הקליקבייט אבל לדין יש שתי תאוריות בקשר לנתון הזה. הוא טוען שכותרות ארוכות נותנות לגולש את המידע הנוסף שהוא צריך כדי להבין למה כדאי לקרוא את התוכן. והתאוריה השניה היא שבכותרת ארוכה יש לנו הזדמנויות טובות יותר להכניס מילות מפתח או חיפושים פופולריים.

 

בנוסף, 3 סוגי התכנים שהצטיינו בקבלת קישורים הם:

  • מאמרים של "למה" - כמו "למה אתם חייבים לישון שמונה שעות בלילה?"
  • מאמרים של "מה" - כמו "מה לקחת איתכם לאי בודד?"
  • אינפוגרפיקות

לעומת זאת, כשבוחנים אילו תכנים הכי הצטיינו בשיתופים בסושיאל מדיה - אלו מאמרים של "למה" ורשימות (כמו למשל רשימות טיפים או צ'ק ליסטים).

 

אחד הנתונים המדהימים שמוצגים במאמר הוא מספר הקישורים החיצוניים שמקבלים מאמרים ברשת. מסתבר ש-94% מהמאמרים בעולם מקבליםאפס קישורים חיצוניים! רק קצת יותר מ-2% מהמאמרים מקבלים קישורים מיותר ממקור אחד.

 

המחקר הצליח לשים הרבה דברים על השולחן - למשל העובדה שכותרת בצורת שאלה באמת עושה עבודה טובה והעובדה שאין דבר כזה "יום טוב" לפרסום תוכן. במקום להאמין לכל תאוריה שנאמרת לגבי האלגוריתמים המשתנים של גוגל וחבריו - הם החליטו לבדוק על בשר התכנים מה נכון ומה לא ואפילו להסיק מסקנות חדשות שלא חשבנו עליהם.

 

במאמר מובאות עוד כמה וכמה מסקנות נהדרות שמלוות באינפוגרפיקות, גרפים וכל מה שצריך כדי להבין את הנתונים שנאספו בצורה הטובה ביותר.