Marketing Land
אולי התוכן הוא המלך, אבל ההקשר הוא המלכה
0:00 02:49

היום, כשהגענו לנקודה בה אנחנו מוצפים בשפע של תכנים טובים, אי אפשר להתייחס רק לאיכות התוכן כלוחם יחיד במלחמה על תשומת לב.

במאמר של פיטר מיניום (Peter Minnium) בבלוג MarketingLand, הוא מסביר למה כדי להישאר רלוונטיים, יוצרים מתעשיית המדיה צריכים להתחשב גם בהקשר שבו הצרכנים יבחרו לצרוך את התוכן. המאמר מתייחס לצריכת תוכן בטלויזיה, אבל אפשר להשליך ממנו גם על כל סוגי התכנים האחרים.

 

איכות גבוהה של תוכן היא השחקנית הראשית במלחמה על תשומת לב הגולשים - משחקי הכס, שובר שורות וסיפורה של שפחה הן דוגמאות טובות לתכנים מעולים ועל ההשפעה העצומה שיש להם עלינו.

אבל למרות שאנחנו מוקפים בשפע של תכנים טובים, אנחנו עדיין מתמודדים רק עם מגבלה 24 שעות ביממה. כדאי שנבין לעומק את השיקולים שמפעילים הצופים כשהם בוחרים איזה תוכן לצרוך.

 

כדי להבין את ההקשר, ה-Context, צריך פיטר מציע לשאול ארבע שאלות:

  • עם מי אתם צופים?
    התוכן שאנחנו צופים עם חברים שונה מהתוכן שנצפה עם קולגות מהעבודה או עם הילדים.
  • באיזו דרך אתם צופים?
    באיזה מכשיר אתם צופים? מעדיפים קולנוע או צפייה ביתית? מחוברים לסטרימר או שיש לכם טלוויזיה חכמה שמשדרת לכם נטפליקס? או שאולי אתם בכלל צופים ישירות דרך הסמארטפון?
  • איך הצפייה משתלבת ביום שלכם?
    האם אתם מאלה שצופים רק בערב בבית או שתצפו ברכבת בדרך הביתה, באמצעות  הסמארטפון הקטן ועם אזניות?
  • כמה אפשרויות בחירת התוכנית בולטות לכם?
    האם התעניינתם בסרט החדש בגלל קמפיין שרץ או שחבר שכנע אתכם לראות את הקומדיה החדשה שיצאה ב-VOD? לרובנו יש רשימת צפייה שאנחנו שומרים בצד מכל ההמלצות שראינו, פרסומות, שכנועים של קולגות וכו'. ככל שנתקל יותר פעמים ובפלטפורמות שונות בהמלצות על תוכן מסוים - כך יש יותר סיכוי שנצפה בו.

 

סיפורים טובים ואיכותיים תמיד יעניינו אותנו. אנחנו אוהבים לצפות בתוכן טוב. לכן, עדיין תואר המלך שייך לתוכן. אבל אי-אפשר להתעלם מההקשר בו התוכן מוגש לנו. אם אנחנו רוצים להיות בצד המנצח במלחמה על תשומת לב הצופים, כדאי שנבין לעומק מה משפיע על בחירות הצפייה שלהם.