Content Marketing Institute
איך מסבירים Content Marketing לאחרים?
0:00 03:19

סיפורים קיימים אלפי שנים, אבל אם בודקים את המונח Content Marketing ב- Google Trends, אפשר לראות שבעשור האחרון המונח הזה צבר פופולריות מרשימה. למרות שהמונח קיים בתעשייה כבר עשור, עדיין מאתגר להסביר מה זה בדיוק  Content Marketing.

מישל לין עוזרת לנו לחדד את התשובה.

 

Content Marketing הוא שיווק שמתבסס על יצירת תוכן איכותי ואפילו חינוכי.
העיקרון החשוב שצריך לחדד הוא ש-Content Marketing לא עוסק ביצירת תכנים שסובבים סביב המוצרים והשירותים, וגם לא מדבר על המותג שלכם.

המשמעות היא יצירת תוכן מעניין ומועיל על הנושאים שמעניינים את קהל היעד של המותג, וכך לחזק את הקשר בין העסק לבין הלקוחות שלו לאורך זמן.

כמשווקים, חשוב שנכיר את היתרונות של האסטרטגיה השיווקית הזו - השקעה בתוכן מביאה לנו את האנשים הנכונים והופכת אותם ללקוחות פוטנציאליים. בנוסף, יצירת תכנים בצורה טובה, תעזור לנו לבנות קהל מעוניין ומעורב ואפילו לרתום לקוחות חדשים.

 

איך עושים את זה בפועל? אם קהל היעד שלנו הוא אמהות צעירות לדוגמה - אנחנו צריכים לחשוב מה הן ירצו לקרוא, מה חשוב להן? ולהתחיל לייצר תכנים בהתאם.

שיווק מבוסס תוכן יכול לכלול מאמרים מקצועיים, ספרים דיגיטליים, תכני וידאו, וובינרים או כל סוג תוכן אחר שמספק מידע חדש ועדכני, כלים או עונה על הצרכים של קהל היעד.

בדרך הזו, המותג הופך להיות מקור מידע של ממש.

REI, חברה שמנהלת חנויות מטיילים היא דוגמה נהדרת. REI פתחה ערוץ יוטיוב שמכיל מידע חיוני  שיכול לעניין כל מטייל, עם תכני הסבר כמו - איך לכוון מצפן או איך לתקן שרשרת אופניים. בדרך הזו  היא מיצבה את עצמה כמקור מידע למטיילים ברשת. התגובות לתוכן  ושאלות הגולשים עזרו לחברה לזהות את תחומי העניין ועל הבסיס הזה ליצור תכנים רלוונטיים נוספים.

 

 

כשמותג בונה פלטפורמה כל כך מהימנה ומבסס את עצמו כסמכות בנושאים שחשובים ללקוחות פוטנציאליים, הוא מצליח לזכות באמון שלהם ועם הזמן לנאמנות שלהם. ככל שמתבסס לו קהל מנויים נאמן, פעיל ומעורב - תהיה לכך השפעה ישירה על הרווחים.

 

Content Marketing משפיע גם על לקוחות קיימים. קחו לדוגמה את מגזין הבישול של חברת Sainsbury, אחד המובילים בבריטניה. בסקר שערכה החברה, נמצא נתון מדהים - שמונה מתוך עשרה קוראים רכשו מוצר מ-Sainsbury אחרי שהם קראו עליו במגזין. עכשיו תחשבו כמה פוטנציאל יש ליצירת מגזין סביב המותג - אם עושים את זה נכון.

 

אם נתמקד רגע ברווחים - ל-Content Marketing יש פוטנציאל להגדלת רווחים מלקוחות קיימים. הרי, כשיש לנו קהל לקוחות נאמן, יש לנו את האפשרות ל-Upsell ו- Cross Sell, וכשהתכנים שלנו טובים במיוחד - אפשר אפילו לייצר הכנסות מהתכנים עצמם.

 

לין כמובן מזכירה שעצם העובדה ש-Content Marketing נשמע נפלא ונהדר, לא אומר שזה מתאים לכל אחד - מדובר באסטרטגיה שדורשת השקעה, עקביות ובעיקר - סבלנות, כי את התוצאות האמיתיות שלה רואים רק על פני זמן. מדובר בתהליך ולא בקמפיין נקודתי.

 

לאורך כל המאמר, לין מביאה דוגמאות נוספות לשימוש באסטרטגיית שיווק מבוססת תוכן ואיך מותגים שונים מבצעים את אסטרטגיית התוכן שלהם. אנחנו ממליצים לכם לעבור על הדוגמאות הנהדרות במאמר המלא ואולי לקבל קצת השראה עבור אסטרטגיית השיווק שלכם.