Brafton
אז... כמה ארוך צריך להיות בלוג פוסט?
0:00 03:15

השאלה 'מהו אורך המאמרים המוצלח?' ממשיכה לייצר תשובות מעורפלות, שמשאירות אותה פופולרית בזירת השיווק. במאמר שהתפרסם במגזין של בראפטון, מולי פלואי (Molly Ploe) נחושה לענות על השאלה.

בשורה התחתונה? אין תשובה אחת. אבל במאמר, שיש לציין שכולל בעצמו 2,150 מלים, היא מצליחה לשפוך קצת אור על התהייה שיש לכולנו - כמה ארוך צריך להיות בלוג פוסט?

כדי לדעת כמה מילים כדאי לכתוב בכל בלוג-פוסט, צריך קודם כל להחליט מה המטרה שלשמה נכתב התוכן. בינינו, התוכן שאנחנו כותבים לא תמיד מיועד לשרת רק את אלה שיקראו אותו. מה היעד שלשמו נכתב התוכן? אנחנו מנסים להשיג דירוג גבוה בגוגל? רוצים לקבוע את מעמדנו כמומחים בתחום? אולי המטרה היא שהתוכן ישותף בסושיאל מדיה כמה שיותר?

אם המטרה היא הרבה שיתופים, כדאי שנלך על תכנים ארוכים.
לא בהכרח כי מישהו קורא אותם עד הסוף, אלא כי הסטטיסטיקה מוכיחה שמאמרים ארוכים זוכים להרבה יותר שיתופים. BuzzSumo מצאו שמאמרים באורך של 3,000 עד 10,000 מילים שותפו לעתים תכופות יותר. הממוצע של המאמרים שזכו להכי הרבה שיתופים הוא 8,859 מילים! חפירות עומק...

אבל הנתון היותר מעניין, הוא ש-59% מהאנשים לא לוחצים בכלל על המאמר לפני שהם משתפים אותו. גם אלה שלוחצים - קוראים רבע ממנו במקרה הטוב.

מה שאומר שבתכל'ס - אנשים משתפים מאמרים במדיה החברתית לפי הערך הנתפס - כמה הם תופסים את המאמר הזה איכותי ורלוונטי.

אז איך נייצר ערך נתפס גבוה?
נשתמש בכותרות משנה, תמונות, רשימות בולטים וכל מיני אלמנטים קלים יותר לעיכול לאורך הטקסט. ככה, נוכל להגדיל את הערך הנתפס ולהשיג את המטרה שלנו - יותר שיתופים.

ניל פתאל (Neil Patel), טוען שכמות המילים המומלצת תלויה גם בסוג התעשייה. מאמרים על גאדג'טים מראים ביצועים טובים כשהם באורך של 300-500 מילים. מנגד, מאמרים בתחום השיווק, מייצרים תוצאות טובות יותר כשהם באים בצורת 2,500 עד 3,000 מילים.

פלואי ממליצה להשתמש ב-SEMRush או ב-MarketMuse כדי לבדוק מה אורך המאמרים של המתחרים שלכם ומהי כמות המילים המומלצת בתחום שלכם.

לפלואי יש גם כמה טיפים נהדרים לכתיבת מאמרים ארוכים וטובים -
נסו לכתוב תוכן שעונה על השאלות של הקהל שלכם, הפנו אותם למקורות נוספים, כדי לאפשר להם להעמיק, דברו אליהם בגובה העיניים, ושלבו נתונים שיגבו את מה שאתם אומרים. קצת כמו האייטם הזה, לא?

בנוסף, כדאי להפוך את הניווט במאמר למשהו פשוט וקל - כותרות משנה מדורגות (H2 ו-H3)
תמונות וכל דבר שיעזור לקוראים שלכם להגיע בקלות לאיזורים שמעניינים אותם.

וחשוב לא פחות - כדאי שתכניסו משפטי הנעה לפעולה כבר בשליש הראשון של המאמר, ופזרו עוד לאורכו. רק 20% קוראים את המאמר עד הסוף. אם תשאירו את ההנעה לפעולה לסוף, הרוב לא יחשפו אליה.

אם נסכם, לשאלה מה האורך המומלץ לפוסט שלכם אין תשובה אחת. פלואי בהחלט מצליחה לחדד לנו שאנחנו צריכים פחות להסתמך על ההמלצות היבשות שמפוזרות להן ברשת, ולהתבסס הרבה יותר אחרי מעקב אחר קהל היעד והתאמת האורך למטרות הספציפיות שלנו.

אם אתם דווקא כן מאלה שקוראים עד הסוף, אנחנו מזמינים אתכם להיכנס למאמר המלא כדי לקרוא עוד כמה טיפים ונתונים מעניינים שפלואי מביאה לגבי אורך המאמרים.