Everest
בריינסוויי
0:00 05:14

בואו נדבר קצת על השוק והסביבה העסקית
חברת בריינסוויי נוסדה בשנת 2003 על ידי פרופסור אברהם צנגן, ד"ר יפתח רוט, ד"ר דוד זכות, ואבנר חגי. החל משנת 2007 החברה היא ציבורית ונסחרת בבורסה לניירות ערך בתל-אביב ומשנת 2019 נסחרת בריינסוויי גם בנאסד"ק. המשרדים הראשיים של החברה ממוקמים בירושלים ויש לחברה גם משרדים בארה"ב.
אז מה היא בעצם עושה? בריינסוויי עוסקת בפיתוח, שיווק ומכירות של מערכת רפואית לטיפול לא פולשני בהפרעות בתפקודי המוח. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית שנקראת Deep TMS, שמאפשרת טיפול במגוון רחב של הפרעות כגון OCD ודיכאון.

בריינסוויי מתמקדת בשוק האמריקאי, שמהווה כ- 90% מההכנסות שלה. במקביל לפעילות העסקית בארה"ב, היא משווקת גם מוצרים במספר מדינות באירופה ובדרום אמריקה, והיא ממשיכה לפעול להרחבת הפעילות באירופה, מזרח אסיה, ישראל, ומדינות נוספות.

בואו נדבר על הזווית העסקית
טכנולוגית ה- Deep TMS שבריינסוויי פיתחה מבוססת על קסדה שמכילה סליל אלקטרומגנטי עם מבנה ייחודי שגם אותו פיתחה החברה. הסליל יוצר שדה חשמלי, שמגרה אזורים שונים בעומק המוח ע"י גירוי עצבי.

היתרון של המערכת הוא שבניגוד למוצרים רגילים שנפוצים כיום בשוק, אשר יוצרים שדה אלקטרומגנטי שדועך בצורה דרסטית כבר לאחר מרחק קצר של כסנטימטר וחצי בלבד, מערכת ה- Deep TMS של בריינסוויי יוצרת שדה מגנטי שהדעיכה שלו איטית ומדורגת יותר, ולכן היא מאפשרת לגרות אזורים עמוקים ונרחבים יותר במוח ממכשירי ה-TMS הרגילים.

אז מהם היתרונות בשיטת הטיפול הזו לעומת שיטות טיפול אחרות שקיימות היום בשוק?
השיטה לא מצריכה אשפוז והרדמה מלאה, הטיפול איננו פולשני, והוא פועל בצורה ממוקדת שלא משפיעה באופן משמעותי על כל הגוף של המטופל או המטופלת. הטיפול נמשך כ-20 דקות וגורם לאי נוחות קלה בלבד, ככה שבמהלך הטיפול המטופל או המטופלת יכולים לקרוא ספר או אפילו לראות טלוויזיה.

כיום, בריינסוויי היא החברה היחידה שמציעה טיפול לא פולשני ב-OCD שאושר בשנת 2018 על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה- FDA. האישור התקבל אחרי שהחברה ביצעה ניסויים רבים, שהוכיחו כי הוא גורם לשיפור משמעותי בתסמיני המחלה. בנוסף, החל מ- 2013 מחזיקה החברה באישור מה-FDA לטיפול בדיכאון, וב-2019 אף קיבלה אישור ממשרד הבריאות היפני לטיפול בדיכאון.

בריינסוויי חוקרת ומפתחת טיפולים נוספים עבור מספר הפרעות מוחיות, כמו התמכרות לעישון, התמכרות לאופיואידים, תסמונת פוסט-טראומטית, הפרעה דו-קוטבית וטרשת נפוצה. עבור כל ההפרעות האלו, הטכנולוגיה של בריינסוויי מספקת טיפול שאיננו פולשני ופשוט ביחס לטיפולים הקיימים כיום.

המערכת של חברת בריינסוויי נגישה מאד עבור מגוון מרכזים רפואיים, ומרפאות רבות מוסיפות את הטיפול במכשיר של החברה, כחלק מהשירות הרפואי שלהן. בין אם מדובר במרכז רפואי גדול או אוניברסיטאי, מרכז מקומי או אפילו קליניקה פרטית – בעתיד, יוכלו המטופלים ליהנות מטיפול בזמן ובמקום שהכי נוחים עבורם.

בואו נדבר קצת על הבורסה
נכון לינואר 2020, בריינסוויי נסחרת לפי שווי שוק של כ-120 מיליון דולר. במהלך 2019, החברה הגדילה את ההוצאות על מחקר ופיתוח, אשר הגיעו לסך של 6 מיליון דולר בשלושת הרבעונים הראשוניים, ביחס ל-4 מיליון דולר בלבד בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018. כך שנראה שהחברה ממשיכה להשקיע בתחומי המחקר הנוספים שבהם היא פועלת, אשר עשויים לייצר עבורה הכנסות נוספות בעתיד.

את תשעת החודשים הראשונים של 2019 החברה סיימה עם הכנסות של כ-17 מיליון דולר, ולמעשה עקפה בשלושת הרבעונים הללו את כלל ההכנסות שהיא ייצרה בשנת 2018.

מעניין לדעת ש...
הטכנולוגיה שבבסיס המערכות של החברה, ה- Deep TMS, היא דוגמה טובה ליצירתיות הישראלית ולשיתוף הפעולה של עולם האקדמיה עם התעשייה המקומית והעולמית. הטכנולוגיה המתקדמת הומצאה ע"י מייסדי החברה במסגרת המחקרים שלהם, ובשיתוף עם המכון הלאומי האמריקאי לבריאות ומכון ויצמן. מערכות החברה כבר מותקנות בכ- 500 אתרים ברחבי העולם והן צפויות להגיע לאתרים רבים נוספים כבר במהלך השנה הקרובה.