The Conversation
האם ספורט תחרותי טוב לגיל השלישי?
0:00 02:23

פעילות ספורטיבית מומלצת באופן רשמי על ידי כל הארגונים הרפואיים לכל גיל. היתרונות שלה ידועים וקשורים בין השאר להפחתת הסיכון לחלות בסרטן, מחלות לב, דלקות פרקים ועוד. עד היום - ההמלצה לגיל השלישי הייתה לעסוק בפעילות לא עצימה - כמו: הליכה או טאי צ'י. הבעיה היא שיש לא מעט אנשים שמשתעממים מהפעילויות הללו שנחשבות לאיטיות יותר, ולכן פורשים מהם. לעומת זאת, ספורט תחרותי מעניין את רוב האוכלוסייה ואחוזי הפרישה ממנו נמוכים. אז איך אפשר לשלב בין אנשים בגיל השלישי לבין ספורט תחרותי?

מסתבר שבעזרת קצת דמיון אפשר לעשות את זה, כמו שעשו בבריטניה, שם המציאו ענף ספורט לגיל השלישי: כדורגל הליכה. הספורט הומצא בשנת 2011 ומאז הוקמו מאות מועדונים ברחבי המדינה. ב-2018 התקיים המשחק הבינלאומי הראשון בין אנגליה לאיטליה ונראה שהפופולאריות של הספורט הזה רק הולכת ועולה. עוד ענפי ספורט נוספו לרשימה בשנים האחרונות - כמו רוגבי הליכה, כדור רשת הליכה, כדורסל הליכה והיד עוד נטויה.

המגזין THE CONVERSATION פרסם מאמר ב-2018 בו עסק בפופולריות שצוברין ענפי הספורט האלה בקרב הגיל השלישי. הם ערכו שאלונים לבני 53-83 שעוסקים באחד מענפי הספורט האלה וגילו מספר דברים: רוב המשתתפים אמרו שזו הזדמנות בשבילם ליהנות וליצור קשרים חברתיים. הם מאוד אהבו את האלמנט התחרותי וגם ראו בכך שהם עושים ספורט הזדמנות לשפר את המצב הבריאותי שלהם. דבר מעניין נוסף שרוב המשתתפים ציינו הוא שהם מרגישים שההשתתפות בספורט תחרותי מאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית שלהם - נושא קריטי בגיל השלישי. חלק אהבו את הספורט כי הם עסקו בו בגיל צעיר וחלק השתתפו בפעם הראשונה, אבל כולם מאוד נהנו.

לאור הפופולאריות הגוברת של ספורט תחרותי בגיל השלישי כדאי לעודד באופן רשמי יוזמות כאלה כדי שיהיו נגישות לכל אחד.