Forbes
מעצבים נגד בינה מלאכותית - ראיון מפתיע עם פיליפ סטארק
0:00 02:47

אם אתם עוסקים בעיצוב, השם פיליפ סטארק לא זר לכם. בראיון שנערך איתו, סטארק, שידוע במסרים הדרמטיים שלו, טען שהוא לא ממש רואה עתיד לעולם העיצוב. ליתר דיוק, הוא חושב שבתוך 20 שנה, העיצוב כמו שאנחנו מכירים אותו פשוט יעלם.

סטארק הטיל פצצה, אהה? אז בואו נדייק קצת את מה שהוא אומר... סטארק בעצם טוען שהעיצוב המסורתי, שמטרתו העיקרית היא להפוך את העצמים בסביבה לנעימים, יעלם. סטארק התחיל להתעניין בעיצוב של העתיד, ואפילו עיצב את מודול המגורים בתחנת החלל הבינלאומית. הוא סיפר שדווקא האינטואציה שלו היא זו שעזרה לו למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות שלא נפתרו במשך זמן רב.

ואם כבר מדברים על העתיד, סטארק אומר שבינה מלאכותית תהיה ממש בכל מקום, ואפילו הגדיל ואמר שזה הכלי היחיד שיוכל לשמור על העולם והאנושות. איך זה קשור לעיצוב, אתם שואלים? הכי טוב ללמוד מניסיון. סטארק עבד עם אוטודסק כדי לעצב להם כסא. העניין היה לענות על שאלה אחת פשוטה: איך אפשר לעזור לגוף לנוח עם מינימום חומרים ואנרגיה? במשך שנתיים וחצי, הבינה המלאכותית למדה למידה עמוקה. אמנם זה לקח הרבה זמן והיה תהליך מורכב ממה שהיינו מצפים בעיצוב של כסא, אבל לבסוף, סטארק הודה שהבינה המלאכותית הצליחה ליצר כסא יעיל יותר מזה שהוא הצליח.

סטארק נשאל שאלה שעומדת מזה שנים ארוכות בבסיס של עולם העיצוב - האם עיצוב הוא פונקציונלי או אסתטי? אז על אף היותו מעצב-על, שיצר מוצרים יפהפיים לאורך השנים, סטארק אומר שאופן חד משמעי שעיצוב הוא פונקציונלי בלבד! לפי סטארק - האובייקט אסתטי רק במידה שהוא נענה קודם כל לדרישתו הארגונומית. ובמשפט אחד ברור – אסתטיקה עוזרת להאיר את הפונקציונליות. תובנה מעולה לפעם הבאה שבה יבקשו מכם להגדיל קצת את הלוגו...

אז בואו נסכם. כמו בכל תחום, גם בעיצוב, אי אפשר להישאר תקועים במקום. העולם מתקדם והעיצוב מתקדם איתו. התפתחות המדע עוזרת לדייק את העיצוב בכך שהיא מאפשרת להבין לעומק וברמות דיוק גבוהות את המשתמשים. הדבר נכון בין אם אתם מעצבים כסא בבינה מלאכותית כמו סטארק, או ממשקים דיגיטליים פשוטים ומורכבים. בשנים הקרובות כנראה שנלמד כולנו איך צוותי עיצוב יוכלו לשתף פעולה עם אנשי סטטיסטיקה ואנאליטיקס וגם עם מומחי בינה מלאכותית במאמץ להבין עוד יותר את המשתמשים ולדייק את הפתרון שלנו עבורם.