UIE Playbook
על הערך הקריטי של ג'וניורים בצוות שלכם
0:00 02:29

דמיינו את צוות ה-UX המושלם. הוא בטח מורכב מהמומחים הכי גדולים בתחום. ההוא שעושה את מחקר ה-UX בצורה הכי חדה שפגשתם, ההיא שכותבת את התוכן הכי מדויק שיש, המעצב המנוסה שכבר ראה הכל ועוד כמה כאלה. נשמע חלום, נכון?

אז זהו, שלא בדיוק. כמו שאתם בטח יודעים, עבודת ה-UX כוללת רמות שונות של פעילות. ולכן, אם צוות מורכב רק מהמומחים והמנוסים ביותר – הם ימצאו את עצמם עובדים כל היום על השוטף, מבלי שתהיה להם הפניות או הזמן לפתח אסטרטגיה, לחשוב קדימה ולהתפתח. מצב כזה יהיה פחות בריא לארגון וגם פחות בריא עבור הסיניורים. במצב כזה, כמו שאתם יכולים לנחש, הם יתחילו די מהר להשתעמם ויפזלו מחוץ לארגון לכל אותם ארגונים שיבטיחו להם אתגר משמעותי יותר בעבודה.

הפתרון לזה הוא גיוס ג'וניורים. הרבה מנהלים חושבים שג'וניורים גוזלים זמן ומשאבים בגלל שהם לא מספיק מנוסים. אנחנו רוצים לשבור לכם את המיתוס הזה - ג'וניורים דווקא יכולים לעזור לצוות להתקדם עם משימות ואפילו להתפתח. ג'וניורים מביאים מוטיבציה ותשוקה לקחת חלק באתגרים היומיומיים, בדיוק במקומות שהסיניורים כבר מיצו מזמן.

אז מהו בעצם התמהיל של צוות ה-UX המושלם? טוב, כמו כל דבר בחיים – זה תלוי. אם הארגון נמצא במצב של הקמת הצוות, הדבר הנכון יהיה לגייס את המומחים שיוכלו להרים את הצוות ולתקתק עבודה איכותית במעט זמן. אבל אחרי שיש התייצבות, כדאי להתחיל ולהכניס ג'וניורים, שיעשו את העבודה השוטפת, ולתת לסיניורים הזדמנות לעבוד על פיתוחים חדשים, לקדם רעיונות יצירתיים ולקחת אחריות במקומות שעוסקים יותר באסטרטגיה.

מבנה הצוות המדויק הוא כזה שייצר איזון בין המוטיבציה של הג'וניורים לעבוד קשה, לרכוש ניסיון וללמוד מהעבודה שנראית שגרתית ומשעממת לסניורים, לבין היכולת של הסיניורים להנחות אותם ולהרים את הראש, לעסוק באתגרים משמעותיים ולפרוץ גבולות שייקחו את הארגון קדימה. האיזון הזה מייצר את Win-win. במצב כזה, כל אחד מאנשי הצוות יוכל למצוא אתגר בעבודה – מה שיעזור להוביל את הארגון קדימה עם הרבה פחות פזילות לארגונים אחרים.