סמוראי
הנחיות משרד הבריאות לחוזרים מארצות המזרח
0:00 04:22

*למען הסר ספק*
יצרנו את תקציר ההנחויות נכון להנחיות שפורסמו במשרד הבריאות ב-25 בפברואר, וכן על סמך פרשנות שלנו לאופן המומלץ להגיש את המידע. לדיוקים ועדכונים - אנחנו מזמינים אתכם להתעדכן מול אתר משרד הבריאות. 

-

ההתפשטות של וירוס הקורונה מסעירה בשבועות האחרונים את כל העולם. משרד הבריאות עושה את מירב המאמצים כדי לצמצם ככל הניתן את הסיכויים שהוירוס יגיע לישראל ויתפשט.

כיוון שחזרתם בשבועיים האחרונים מסין, הונג קונג, מקאו, סינגפור, תאילנד, יפן או דרום קוריאה, ריכזנו עבורכם את ההנחיות ואנחנו מבקשים שתאזינו להן ותשמעו להן כדי לשמור על הבריאות והבטיחות שלכם ושל מי שנמצאים בסביבתכם.

למרות שלא הופיעו לכם תסמינים של המחלה, קיימת אפשרות שאתם נשאים של המחלה. לכן, אתם מתבקשים שלא לצאת מהבית למשך 14 ימים כדי למנוע את ההתפשטות שלה. עם חזרתכם לארץ, תדרשו למלא טופס אינטרנטי באתר משרד הבריאות או לחלופין להתקשר ל-5400* ולדווח שאתם נכנסים לתקופת בידוד. במידה ואתם מבוטחי קופת חולים, יעקבו אחרי המצב שלכם נציגים מטעם הקופה, ובמידה ואינכם חברי קופת חולים, מי שיעקוב אחר המצב שלכם הם נציגי משרד הבריאות. אם אתם חיילים - תהיו במעקב של צה״ל.

כדי לא להדביק את בני המשפחה שלכם, נבקש שתקפידו לשהות בחדר נפרד ומאוורר היטב עם דלת סגורה. רצוי לצמצם עד כמה שניתן מגע עם בני הבית האחרים ולמנוע את ההגעה של מבקרים הביתה. צאו מהחדר רק עם מסיכה או בד שמכסים את האף והפה. כשהמסכה על הפנים - אל תיגעו בה, ואחרי שאתם מורידים את המסיכה, זרקו אותה לשקית סגורה ושטפו היטב את הידיים או חטאו אותן. אם שאר חברי המשפחה שלכם חזרו גם כן מארצות המזרח, אין מגבלות מיוחדות ותוכלו להסתובב באופן חופשי בבית.

חשוב מאד שתשטפו ידיים במים וסבון או חטאו אותן בחומר חיטוי אלכוהולי לפני ואחרי הכנת אוכל, לפני אכילה ולפני ואחרי שימוש בשירותים. אם על הידיים יש לכלוך נראה לעין, עדיף לשטוף במים ובסבון על פני חומר חיטוי. עדיף להשתמש בניירות חד-פעמיים לייבוש ולא במגבת. אם אפשר, עדיף שהאדם המבודד ישתמש בשירותים נפרדים משאר בני הבית. חשוב לאוורר היטב את אזורי הבית המשותפים - המטבח, השירותים והסלון.

חשוב שתקפידו לכסות את הפה והאף כשאתם מתעטשים או משתעלים, רצוי לתוך מטפחת חד פעמית ואם לא אז לתוך המרפק. מיד לאחר מכן, שטפו ידיים במים וסבון או חטאו אותן בחומר חיטוי אלכוהולי.

לשאר בני הבית - מומלץ להשתמש בכפפות חד פעמיות בכל מגע עם האדם המבודד או עם סביבת חדר הבידוד, המשטחים שבה, הבגדים או המצעים המלוכלכים. מומלץ להימנע ממגע ישיר עם נוזלי הגוף, ובמיוחד הפרשות מהפה, דרכי הנשימה, שתן וצואה של האדם המבודד.

חשוב לנקות ולחטא כל יום משטחים כגון השולחן שליד המיטה, מסגרת המיטה ורהיטים נוספים בחדר הבידוד עם חומר חיטוי ביתי רגיל על בסיס סבון או אלכוהול. חשוב לאחסן את כל כביסת המבודד בשקית ייעודית בחדר הבידוד עד למועד הכביסה. הכביסה תעשה עם סבון כביסה רגיל.

מוצרים חד פעמיים כמו כפפות, ממחטות אף, מסכות וכל פסולת אחרת – תצטרכו להשליך לתוך שקית ייעודית בחדר הבידוד, ולסגור אותה לפני הפינוי לפח האשפה. נבקש שתמנעו משימוש משותף עם האדם מבודד בחפצים שיכולים להעביר את הנגיף, כמו: מברשת שיניים, סיגריות, כלי אוכל, מגבות, מצעים וכד'. את כלי האוכל - אפשר לשטוף במים וסבון כלים.

חשוב שכל בני הבית יקפידו על שטיפת ידיים כל הזמן. בכל מקרה של בעיה רפואית, צרו קשר טלפוני עם המרפאה או עם מוקד האחיות של קופת החולים המבטחת, על מנת להימנע מהגעה מיותרת למרפאה שעלולה להדביק אחרים.

אנחנו מבינים שזו חוויה לא נעימה, אבל הקפדה על ההנחיות היא המאמץ המתחייב כדי למנוע את התפשטות המחלה. יש לנו אחריות משותפת ונודה לשיתוף פעולה מצדכם, כדי שנצליח במאמץ הלאומי הזה.