Summurai
המקום של אודיו בציר הזמן של הלקוחות שלכם
0:00 02:32

כדי להבין אודיו באמת - צריך להבין צירי זמן ומסעות של משתמשים. מסע משתמש או מסע לקוח הוא תהליך שבו מציירים את ציר הזמן של הלקוח מתחילת היום ועד לסופו, מאתרים את האינטראקציות של הלקוח עם הארגון ומנתחים את המאפיינים של כל אחת מנקודות המפגש.

כשמציירים את ציר הזמן הזה עבור המשתמש הדיגיטלי הממוצע, אפשר לזהות את כל נקודות המפגש בין הקהל הרחב לבין עולמות הדיגיטל. ארגונים גדולים מאד בעולם חקרו לעומק את צירי הזמן האופייניים ואת מאפייני המפגש של כולנו עם ממשקים דיגיטליים, והתובנות מאד מעניינות.

מסתבר שאופי המפגש שלנו עם מסך הדסקטופ במחשב הנייד או השולחני שלנו שונה מאד מאופי המפגש שלנו עם הטאבלט, וכמובן שלמפגש עם הסמארטפון יש מאפיינים שונים לחלוטין משניהם. איך הם שונים? במטרות השימוש בממשק, משך זמן השימוש, צורת התפעול, ההקשר שבו מתבצע השימוש וכו׳. לכל אחד מהמפגשים יש אופי שונה לחלוטין. זו גם הסיבה שכשמתכננים ממשקי משתמש למכשירים שונים, כדאי לתכנן כל אחד מהם בנפרד ולא לגזור את ממשקי הסמארטפון שלכם ממה שמופיע באתר בדקסטופ, למשל.

כשמסתכלים על ציר הזמן מנקודת המבט של התוכן שאתם רוצים להנגיש לקהל היעד שלכם מגלים תמונה מורכבת. ברוב המצבים שבהם יש לקהל היעד שלכם אפשרות לצרוך את התוכן שלכם בטקסט או בוידאו – הם עסוקים מדי בשביל זה. אם כתבתם מאמר מקצועי מקיף והלקוח שלכם יתקל בו במהלך יום העבודה בדסקטופ, זה יהיה זמן בעייתי מאד, כיוון שהמטרה של הלקוח בזמן הזה היא לעבוד ולא לקרוא.

אבל אם נתכנן את המפגש עם התוכן בצורה נכונה – נוכל, למשל, להציב בדף התוכן שלנו כפתור "שליחה לנייד" שיאפשר למשתמש להאזין לתוכן הזה מאוחר יותר. מתי? בזמן שבו יהיה ללקוח פנאי לצרוך תוכן קולי כתוכן משני.
למשל – בפקקים בדרך הביתה, בזמן ההליכה בערב או כשמורידים את הכלב. בכל המצבים האלה – לא יהיה מעורב מסך דיגיטלי שדורש תשומת לב עיקרית, אבל בהחלט תהיה אפשרות להקשיב.

אם תרצו להצליח להביא את התוכן שלכם לנקודות בזמן שבהן ללקוחות שלכם יש אפשרות להאזין – נשמח לעזור לכם ליצור תשתית שתאפשר להגיע לשם ממש בקלות.