פורום נשים בתעשייה - קהילת המנהלות
איך תעבדו מהבית מבלי להתפתות לעשות כביסה? טיפים מקהילת הפייסבוק
0:00 02:56

חן גוטר עבדה כמנהלת במשך שנתיים מהבית, היא ישבה בישראל וניהלה צוותים שישבו בחו״ל. בדרך היא אספה כמה טיפים סופר חשובים לעבודה יעילה מהבית וחלקה אותן בפוסט מעולה בקבוצת הפייסבוק ״פורום נשים בתעשייה – קהילת המנהלות״ – ועכשיו גם איתכם.

לפי גוטר, היעילות שלה בבית הייתה בשמיים. מה שהיא הייתה מספיקה לעשות במשרד ב-9 שעות, הפך בבית ל-5 שעות. אחד היתרונות הגדולים הוא החיסכון בזמן ההתארגנות בבוקר, היא נשארה במכנסי טרנינג, מקסימום החליפה חולצה ושמה עגילים וליפסטיק בשביל שיחות וידאו. את השעה של הזחילה בפקקים וחיפושי החנייה היא החליפה בשעה של פילאטיס.

אבל העולם לא מושלם ולמרות הזמן שהתפנה לה, נוצר גם ואקום של מחסור בקשר עם אנשים. אחד מהדברים שהפריעו לה היה שהיחסים האנושיים הופכים לרדודים יותר בשיחות וידאו ולא פנים מול פנים וכשאין עומק, שיתוף הפעולה וניהול התהליכים בצוות הופכים להיות מאתגרים יותר כי המעורבות של כל הצדדים יורדת. הקשב של האנשים מתפזר, ומהר מאוד אפשר לאבד את סדרי העדיפויות.

אבל אל תתנו לזה לייאש אתכם. לחן ולחברות הקהילה יש כמה פתרונות אפקטיביים:
בתור התחלה, חשוב להשקיע בצד הטכני. וודאו שהאוזניות והמיקרופון שלכם טובים. כשלא שומעים אתכם טוב, הקשב מיד הולך לאיבוד. בדקו לפני שיחות שרואים אתכם היטב. לא קרוב מדי למצלמה של המחשב ולא עם אור מאחור שמחשיך את הפנים כי זה עוד יותר מקשה על התקשורת, שגם ככה לא מיטבית.

חשוב גם להישאר קרובים לאנשים שלכם. תשתמשו בווידאו ותנו לאחרים לראות אתכם ואל תסתפקו בקול. בתחילת הפגישה - תקדישו זמן ל-Small talk – תשאלו מה העניינים ודברו קצת על החיים. אפשר אפילו לשתף קצת - לאפשר למשתתפים להציץ לחלל שבו אתם עובדים ולהציג את מי שנמצאים לידכם. כדאי גם "לעשות סיבוב" בבית עם המצלמה של המחשב. זה מקרב, מחבר, וכתוצאה מזה, תעבדו טוב יותר ביחד.

אחת מחברות הקהילה המליצה- לייצר צוות קטן ואיכותי לסיעור מוחין שבועי קבוע בווידאו וגם להקפיד לייצר גם 'שיחות ברזיה' נפרדות משיחות העבודה הרגילות.

עוד נושא שחשוב לשים אליו לב הוא הגב שלכם: חשוב שתדאגו לפינת עבודה מסודרת משלכם, עם כל האמצעים הנוחים ביותר לישיבה ארגונומית נוחה על המחשב - כיסא טוב עם ידיות לידיים, ומסך מחשב שיהיה ממוקם בדיוק מול העיניים ולא תתכופפו אליו. זה הזמן להוציא את הספרים מהארון ולהניח את המסך מעליהם.

ודבר אחרון: חשוב שתגדירו הגדרה ברורה של שעות עבודה ושעות בית. כמו שאתם לא עוצרים ומפזרים כביסה, מבשלים, מסדרים את הבית או צופים בטלויזיה במשרד, אל תעשו את זה במהלך שעות העבודה בבית.