Medium
יצירת סביבת עבודה אפקטיבית וניהול זמן
0:00 03:11

נתחיל בבשורות הטובות לכל מי שעובר לעבוד מהבית מתבקשים לעבוד מהבית: לעבודה מהבית יש כמה יתרונות משמעותיים על פני עבודה מחוץ לבית. למרות שגם היום, הרבה מנהלים מדמיינים את העובדים שלהם מסתלבטים על הספה וצופים בנטפליקס במקום לעבוד, בפועל – מחקרים מצאו שעבודה מהבית, היא פרודוקטיבית יותר מעבודה מהמשרד. למה? פחות שיחות מסדרון, פחות הפסקות צהריים, פחות הסחות דעת מקולגות או מאירועים שצצים בעבודה על בסיס קבוע, פחות דיונים מרובי משתתפים ויותר אחריות אישית. אתם הבוסים של עצמכם.

ג׳וליה הורבת׳ (Julia Horvath) כותבת במגזין Medium שחשוב להבין שאין דבר כזה ״אין לי מספיק משמעת עצמית כדי לעבוד מהבית״. אם אתם מצליחים לעבוד מהמשרד, אתם תצליחו לעבוד מהבית, אבל בהחלט תצטרכו להתאים את סביבת העבודה והרגלי העבודה שלכם – אליכם.

הכינו סביבת עבודה מתאימה:
זה הזמן להכין צ׳ק ליסט של הדברים שאתם צריכים בסביבת העבודה הביתית שלכם, למשל:
חיבור טוב ל-Wifi, שקע חשמלי עם מספיק כניסות, שולחן גדול, כיסא מתכוונן, רמת רעש נמוכה, אור טבעי, אפשרות לפתוח חלון או דלת כדי להכניס אוויר צח ואפשרות להכין ארוחה בריאה בקלות.

חלק מהצ׳ק ליסט הזה הוא סובייקטיבי אבל חשוב שתדעו שאוויר צח, אור טבעי ותזונה בריאה הוכחו כמשפיעים לטובה על Well Being ולכן מומלצים לכולם.

השקעה בסביבת עבודה מפנקת ונוחה תעזור לכם להישאר ממוקדים ולהצליח לעבוד, במקום למצוא את עצמכם זרוקים על הספה כשהסוללה של המחשב עומדת להסתיים ונותנים לטלוויזיה לנצח.

טיפ נוסף הוא לא עבור כל אחד אבל עבור מי שכן יכולים לעמוד בו, הוא מומלץ:
השתמשו באפליקציה כמו Wunderlist או אפליקציות ניהול משימות אחרות כדי לכתוב לעצמכם מטרות יומיות, שבועיות, חודשיות ולוחות זמנים. הכותבת ממליצה לרדת לפרטים ולתכנן גם את הזמן הפנוי, למשל להקדיש חצי שעה לטלוויזיה ושעה וחצי למנוחת צהריים. איזה כיף שאפשר לעשות מנוחת צהריים באמצע יום העבודה?

חשוב שלא תכוונו גבוה מדי במטרות האלו ותהיו ריאליסטיים לגבי היכולות והזמן שלכם וגם שתשאירו לעצמכם קצת זמן לבהייה חסרת מטרה. יש שיטות שונות של ניהול זמן, למשל שיטת פומודורו (Pomodoro), שנרחיב עליה ב-Summy נפרד. כדי לבחון כמה שיטת לניהול הזמנים ולמצוא את זו שתהיה הכי יעילה עבורכם.

מחקרים הוכיחו שעבודה של פחות מ-8 שעות ביום מובילה לפרודוקטיביות, יעילות וסיפוק גבוהים יותר. אז מהו מספר המזל שלכם? כמה זמן אתם באמת צריכים לעבוד ביום? התשובה היא שזה אינדיבידואלי. אבל בטח תשמחו לשמוע שבמחקר שנערך בבריטניה מצאו שמי שעבדו 8 שעות ביום, היו פרודוקטיביים רק שעתיים ו-23 דקות מתוכן, כך שגם אם תעבדו רק 3 שעות – אתם כבר יותר פרודוקטיביים מהממוצע הזה.

ומצד שני, המחקר נערך בבריטניה, שבה גם עושים בארבע הפסקה מנומסת של תה ועוגיות, אז זו לא כזו חוכמה...