Medium
מתי הכי טוב להתעורר בבוקר? ועוד כמה טריקים שחשוב להכיר כשעובדים מהבית
0:00 02:40

אחרי שדיברנו על כל שגרת העבודה והטיפול בדחיינות, עכשיו הגיע הזמן לטפל בכל מה שלא קשור ישירות לעבודה - אבל בהחלט משפיע עליה. למשל – מתי הכי טוב להתעורר בבוקר כשעובדים מהבית? אז בהרבה ספרים כתוב שאנשים מצליחים קמים מוקדם בבוקר. רובין שארמה אפילו כותב על מצליחני מועדון ה-5 בבוקר, אבל אם אתם לא אנשים של בוקר, אז ג׳וליה הורבת׳ (Julia Horvath) דווקא ממליצה במגזין Medium להקשיב לגוף שלכם ולהתעורר בשעה שהכי נוח לכם להתעורר בה.

איך יראה הבוקר שלכם? טוב! עבודה טובה מתחילה בבוקר טוב ולכן חשוב שלא תיפלו מהמיטה ישר לעבודה. אם אתם אוהבים לאכול בבוקר, הכינו ארוחה מפנקת – כזו שתיתן לכם אנרגיות ולא תפיל אתכם לקרשים. אם אתם אוהבים לעשות ספורט, מומלץ שתעשו אותו בבוקר. אם אתם זקוקים למדיטציה כדי להיכנס לאלמנט שלכם, עשו אותה בבוקר. בקיצור, מה שחשוב לרווחה הנפשית שלכם – תשתדלו לעשות עוד לפני שאתם מתחילים לעבוד.

כשעובדים במשרד - הניתוק בין זמן העבודה במשרד לבין זמן הפנאי בבית הוא ברור, אבל כשעובדים בבית – איך מצליחים לעשות את הניתוק בין זמן העבודה לבין הזמן החופשי? הכותבת של המאמר מודה שזה אתגר לא קטן. מצד אחד, כיוון שמרחב הבית הפך גם למרחב העבודה, אז כל זמן פנוי שלא עובדים בו – מרגיש כמו בזבוז זמן. מצד שני, ברור שלעבוד כל הזמן זה גם לא בריא וגם לא יעיל. לכן – הנה כמה מההמלצות שלה:

• *חשוב שתשמרו על יום אחד לפחות בשבוע שהוא חופשי לחלוטין מעבודה. הקפידו על קדושת היום החופשי הזה ובאמת אל תעשו בו שום דבר שקשור לעבודה. אתם חייבים את האוויר הזה לעצמכם.

• *עוד עצה, קצת קלישאתית אבל תמיד נכונה: לעשות הפסקות של מתיחות, ריצה, פילאטיס או כל אימון אחר. התרומה של פעילות גופנית נמצאה באינספור מחקרים כאפקטיבית בשחרור מתחים ובהגברת הריכוז והיצירתיות.

• בפן החברתי, שימו לב שכיוון שאתם בבית ואין מסביבכם קולגות, אתם עלולים להרגיש די בודדים, לכן חשוב שתמצאו פסקי זמן לשוחח בהם עם החברים והחברות שלכם, רצוי על נושאים שיאווררו אתכם קצת מהמחשבות על העבודה.

• ועוד פרט חשוב שכדאי לחשוב עליו מראש – אוכל. נסו להתארגן מתחילת השבוע עם ארוחות בריאות, כמו מגשי ירקות בתנור שאפשר לשים בקופסאות במקרר. זה יעזור לכם להיות ממוקדים יותר, גם כי אתם אוכלים בריא, וגם כי אתם תחסכו לפחות חלק מההתעסקות היומיומית בהכנת אוכל.