איזו מוזיקה כדאי לשמוע בזמן שעובדים מרחוק? הנה מה שהמדע אומר
0:00 02:47

אוהבים לשמוע מוזיקה בזמן שאתם עובדים? הגיע הזמן שתדעו אם המוזיקה שאתם שומעים תורמת ליצירתיות ולריכוז או רק מפריע להם. המגזין הדיגיטלי bloom מגיש לכם את הטיפים המדעיים להשפעה של מוזיקה על המוח שלכם בזמן שאתם עובדים.

נתחיל מהקצב
כדי להיות במקסימום פרודוקטיביות, ההמלצה המדעית היא לבחור במוזיקה עם קצב ממוצע. מה זה קצב ממוצע? 60 ביטים לדקה, כלומר הקצב של תקתוק השעון. רוצים דוגמה? תקשיבו ל- The swimmer של Phil France או ל-Rainfall של Michael Jones ו-David Darling.

מה הווליום האידיאלי?
לא רועש ולא שקט מדי. מוזיקה רועשת מסיחה את הדעת, ומוזיקה שקטה מאמצת מדי את האוזניים ולכן מסתבר שגם היא לא טובה לריכוז! הווליום המדויק שנחקר ונמצא כטוב ביותר לריכוז הוא 70 דציבלים. זה בדיוק הווליום של שיחה ממוצעת בין שני אנשים.

ותרו על מוסיקת אסקטרים
המוח שלנו עובד הכי טוב כשהוא לא מוסח על ידי מצבי קיצון, גם במוזיקה. אז אל תאזינו למוזיקה רועשת או חלשה מדי, עם קצב משונה או דינמיקות חריגות. כמה שיותר מתון – יותר טוב. אבל שימו לב לא לבחור מוזיקה מרדימה. אה וגם אל תשימו מוזיקה שאתם אוהבים מדי, כך שפשוט תעזבו הכל ורק תרצו להקשיב לה.

לכו על מוזיקה קלאסית
מאד יכול להיות שבהתחלה היא תרתיע או תשעמם אתכם, אבל למוזיקה קלאסית יש השפעה חיובית מאד על הריכוז ועל המוח. אז איך מוצאים מלחין שאתם אוהבים? מנסים כל מיני מלחינים בספוטיפיי עד שמוצאים את האחד.

נסו מוזיקת רקע בלי מילים
כדאי לבחור במוזיקה אינסטרומנטלית, כלומר שרק שומעים בה כלי נגינה. למה? כי המילים מסיחות את הדעת ויכולות לפגוע בריכוז שלכם. רוצים דוגמה? לכו על Happiness של Jonsi ו-Alex.

ואם כבר בחרתם במוזיקת רקע, נסו פסקולים של סרטים, הרי הם נועדו לשמש כמוזיקת רקע בזמן שאתם מתרכזים בסצינות עצמן. אתם יכולים לנסות את Samantha של Thomas Newman או את Cornfield Chase של Hans Zimmer.

מוזיקת טבע היא גם בחירה מצוינת, הרבה כותבים והוגים הולכים לטבע כדי לקבל השראה, בין השאר כי לצלילים של הטבע יש השפעה חיובית על המוח. איפה תמצאו רעשים של טבע בסביבה העירונית שלכם? באתר Rainyscope יש שירות חינמי של צלילים מהטבע והאתר Noisli מאפשר לכם ליצור פסקול משלכם שמורכב מצלילים של אוקיינוס, רוח, גשם ועוד.

אבל לפעמים, בין לבין המשימות שלכם, לפעמים כדי להפסיק לעבוד לכמה דקות, וכדי לקבל רעיונות והשראה, או סתם כדי להעלות קצת את המורל – שימו את השיר שאתם הכי אוהבים.