econsultancy
האפקט של ביקורת שלילית על יחס ההמרה
0:00 02:52

אז מסתבר שביקורות שליליות משפרות המרה! נשמע מוזר?
תופתעו לגלות, שבמחקר שנערך בשנת 2012 נמצא שדווקא הימצאות של ביקורות שליליות לצד ביקורות חיוביות משפרות את ההמרה בערך ב-67%. למה? בשורה התחתונה, ביקורת שלילית מייצרת אמינות במוצר. אם לקוחות רואים רק ביקורות חיוביות הם מתחילים לחשוד בצנזורה או בתגובות מזויפות שיגרמו להם לאבד אמון ודווקא לא לרכוש את המוצר.

מה בעצם קורה פה?
מחקרים מראים שדווקא אנשים בעלי Intent גבוה לרכישה מחוייבים לבדיקות שלהם טרם הרכישה ועשויים לחפש דווקא ביקורות שליליות. הגולשים שמחפשים ביקורות שליליות בודקים את המוצר הרבה פעמים ונשארים זמן רב יותר באתרים מאשר הגולש הממוצע. זה עד כדי כך משמעותי, שהחיפוש של ביקורות שליליות אפילו יותר פופולארי מחיפוש של ביקורות שנכתבו לאחרונה או מביקורות של אנשים עם מאפיינים דומים לשלי.

מחקר שבוצע שנה קודם לכן, מצא ש-67% מהרוכשים יתחרטו אם יקראו 1-3 ביקורות שליליות על המוצר. רגע, רגע – זה לא בדיוק הפוך ממה שאמרנו עד עכשיו? אז כן, כמו בכל תחום, גם פה – מחקרים שונים מוצאים דברים שונים. בואו נדבר קצת על המחקר השני ואז נעשה סדר במסקנות.

במחקר הזה נמצא שהחשיבות של התגובות משתנה כתלות במוצר – כי צרכנים של רכב מחפשים משהו אחר מצרכנים של מצלמה דיגיטלית, למשל.

כמו שאתם בטח יכולים לנחש, הרוב המכריע של האנשים שעשו חיפוש ברשת טרם הרכישה עשו זאת כדי להשוות מחירים. 62% מהאנשים האלה גם קראו ביקורות ברשת. איפה הם קראו ביקורות? רובם המכריע עשה זאת דווקא באתרי קניות ולא באתרים של המוכרים עצמם!

טוב, בואו נחזור לחלק של הביקורות השליליות. במחקר הזה התגלה שמספר הביקורות השליליות שצרכן יקרא לפני שישנה את דעתו לגבי קניית המוצר הוא עד 3 ביקורות. אבל, יש פה הסתייגות, כי אם כמות הביקורות השליליות היא מינימלית ביחס לכמות הביקורות החיוביות, זה לא בהכרח ישנה את דעת הרוכש הפוטנציאלי.

אז בואו נסכם את שני המאמרים האלה למסקנה אחת די ברורה – הכל יחסי. שלוש ביקורות רעות מתוך 50 טובות, ככל הנראה לא ירתיעו את הרוכש הפוטנציאלי מהרכישה. אפילו להיפך – הביקורות השליליות דווקא יגרמו לביקורות החיוביות להיראות יותר אמינות, מה שיוביל בסופו של דבר לרכישת המוצר.

אז אם אהבתם את ה-Summy הזה, נשמח אם תוכלו לרשום לנו ביקורת שלילית.